teisipäev, 15. jaanuar 2008

Vana jahimeeste tarkus: Jääkaru tuleb püüda seni kuni ta su kätte saab.

Pealkiri laenatud saatest nimega Osoon, kus räägiti sellest, et kuna tänapäeval on suhtumine karusnahkadesse negatiivne ja neid enam ei hinnata, siis ka jahimehed ei püüa enam kährikuid, nugiseid jms ja seetõttu on valgejäneste ja kanaliste (miskite lindude) arvukus eesti metsades üsna väikeseks jäänud.
Eriti meeldis mulle aga saadet lõpetav mõttetera teemal, miks tundub meile lambanaha seljas kandmine märksa loomulikum rebase- või nugisenaha kandmisest ja miks tundub meile lambaliha söömine palju loomulikum koeraliha söömisest.(Ok no see viimane läheb minu mõttemaailma vastu kah aga väidetavalt inimesed siiski söövad seda.) Aga meil ei ole ju probleemi hulkuvate lammaste kinni püüdmise ja neile varjupaikade rajamisega. Ehk muudaks meie endi loodud mõtteliste piiride muutmine keskkonna meie ümber tasakaalukamaks.

Olen viimasel ajal sattunud palju head ja huvitavat telkust nägema (minu sõltuvus krimiseriaalidest ei lähe sinna alla) ja niimoodi ajaveetmine ei tundugi enam ajaraiskamisena, eriti kui selle juurde ka miskit praktiliselt kasulikku teha saab (eesti keelsete saadete ajal näiteks kududa vms). Asjalikes asjades üritan kah ennast kätte võtta, mis on puhtalt kättevõtmise asi. Noh, jah.
Ja ma ei ole päris kindel, et ma enam autosõiduautosse istuda julgen..
Midagi toredat kah. Kui ma täna õhtupoolikul Stocki läksin taarat viima, sattusin kodulähedasel ülekäigurajal korraks silmkontakti bussijuhiga, kellel ma mööduda lasin. Ei saanudki esialgu aru, kas ta oli pahases tujus või mitte. Kuna parasjagu oli tööpäevalõpuummik suutsin teisel pool teed aga uuesti bussist mööda kõndida ja kontrolliva pilgu bussijuhi poole visata. Ja kui ma kolmandat korda üles vaatasin, kutsus bussijuht mind juba sõbraliku käeviipega bussi uksest sisse astuma, et ma oma kottidega tänaval komberdama ei peaks ja et ta ajaviiteks kellegagi juttu saaks puhuda.
Moraal - ärge krt tulge mulle ütlema et küll Kreetal elavad ikka nii toredad inimesed võrreldes Eestiga. Mulle ausõna ei meeldi ühekülgsed nägemused.

1 kommentaar:

pätu ütles ...

JEEEEEEEEEEEE!!!!! ma olen sinuga 100% nõus! jälle.